Pontszámok


 

  Név Ittas kvíz Szlalom Körpálya Lejtőhegymenet TOTAL
1 Szénási Bendegúz 4 5 1 4 14
2 Stefán Gyula 9 11 18 8 46
3 Honti Mátyás 13 10 3 27 53
4 Kardos Gábor 8 27 20 2 57
5 Kovács-Micski Márton 14 1 6 42 63
6 Karcza Viktor 15 30 8 10 63
7 Sasfalvi Tibor 18 16 14 16 64
8 Horváth Dániel 27 19 2 17 65
9 Fábián Máté 34 7 16 9 66
10 Orgován Géza 11 26 20 11 68
11 Adorján Ádám 28 3 27 11 69
12 Péterffy Gábor 3 2 35 30 70
13 Tóth-Bucsek Levente 16 39 15 1 71
14 Marton Dániel 26 13 17 19 75
15 Vasváry Péter 1 42 5 32 80
16 Rékási Ferenc 5 32 23 22 82
17 Némedi Anna 7 31 42 2 82
18 Illés Gergely 23 25 7 28 83
19 Sarlósi Patrik 32 6 11 35 84
20 Balázs Gergő 10 17 39 20 86
21 Pásztor Csaba 5 24 22 37 88
22 Kisvarga Benjámin 40 23 12 13 88
23 Borbély Nóra 16 12 33 32 93
24 Filinger Marcell 2 21 45 26 94
25 Kulcsár Alíz 18 32 10 37 97
26 Borsos Vivien 38 20 32 7 97
27 Szántó András 39 32 4 22 97
28 Heller Z. Péter 35 29 13 21 98
29 Franyó Bellarmin 28 15 19 37 99
30 Táncos Zsófia 18 18 25 40 101
31 Soós Áron 18 22 30 35 105
32 Markgruber Dávid 41 8 28 28 105
33 Dencs István 23 41 29 13 106
34 Dorogházi Donát 18 45 26 22 111
35 Baglé Dávid 23 14 31 44 112
36 Molnár Apollónia 12 43 35 25 115
37 Besenyei Balázs 32 9 43 32 116
38 Papós Ádám 42 46 24 5 117
39 Kiss Levente 35 28 9 47 119
40 Klujber Richárd 31 35 37 18 121
41 Varga Dorina 37 4 40 40 121
42 Szabó Gergő 45 37 44 6 132
43 Lilik Andrea 46 44 47 15 152
44 Nagy Szilvia 28 40 41 45 154
45 Juhász Nóra Luca 44 47 34 30 155
46 Torgyik Barbara 43 36 38 43 160
47 Narozsnik Nikolett 47 38 46 46 177

Aktuális


Véget ért a KRESZ-Faktor – gazdára talált a nyereményautó!


A Hungaroringen tehette próbára ügyességét és alkalmazkodó-képességét a KRESZ-Faktor vetélkedő döntőjének ötven résztvevője 2017. június 13-án. Közülük került ki az a szerencsés friss jogosítványos fiatal, Szénási Bendegúz, aki hazavihette a főnyereményként felajánlott Volkswagen up!-ot. 
 

 
A friss jogosítvánnyal rendelkező 17-25 év közötti sofőröknél gyakran előforduló probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, az alkoholos befolyásoltság, a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya. A biztonságos közlekedést népszerűsítő KRESZ-Faktor vetélkedő e fokozottan veszélyeztetett korosztályt szólította meg közvetlen hangvétellel, a közösségi média felületein is. 
 
A figyelemfelhívó országos vetélkedő-sorozat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére indult útjára március végén, melynek fővédnöke Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár. A kampányt a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal szoros együttműködésben a Hungaroring Sport Zrt. valósította meg. 
 
 
Homolya Róbert, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár kiemelte:  „A statisztikák azt mutatják, hogy a balesetek okozói kilencven százalékban, mi magunk vagyunk, vagyis a közlekedés résztvevői. Ezért is nagyon fontos, hogy a KRESZ-Faktorhoz hasonló szemléletformáló kampányokkal tegyünk a közlekedésbiztonságért,és arra ösztönözzünk mindenkit, hogy még inkább figyeljünk egymásra az utakon. A statisztikák szerint az is tény, hogy a friss jogosítványosok vannak a legjobban kitéve a balesetveszélynek, így különösen fontos, hogy ennek a korosztálynak a figyelmét is ráirányítsuk a közlekedésbiztonság fontosságára. Jó eszköze volt ennek a KRESZ-Faktor vetélkedő, ezért szeretnénk, ha a most elkezdett munkának lenne folytatása.”
 
 
Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese nyitóbeszédében hangsúlyozta:„Folyamatosan azon dolgozunk, hogy ne csak a felnőttek érezzék úgy, a Hungaroring kapui nyitva állnak előttük, hanem a gyerekek vagy éppen a friss jogosítványos diákok is. Fontos küldetésünk a biztonságos közlekedésre nevelés, a KRESZ-Faktor is ennek kapcsán jött létre, s azt hiszem, a döntősök arcát látva, be is váltotta a hozzá fűzött reményeket. Az online felületen több mint tízezren regisztráltak, s közülük 5366 résztvevő töltötte ki a tesztet, 62 százalékos átlaggal. A második fordulóban a versenyzők egy közlekedési helyszínt mutattak be a Facebookra feltöltött videóban, s a legjobbak ma, a döntőben is megmutathatják tudásukat.”
 
 
A KRESZ-Faktor ügye mellé állt a túraautó-világbajnokság magyar pilótája, Michelisz Norbert is, aki elmondta:
„Öt éve dolgozunk a Tanpályán azért, hogy javítsuk a közlekedésbiztonságot. Tréningjeinken találkozunk jó néhány típushibával, amelyeket egyre több fiatal követ el, és mindig örülök neki, ha az első meglepetés a rántópadon vagy a műgyantán éri őket, vagyis biztonságos körülmények között, nem pedig a közúton. Tapasztalat, hogy a fiatalok nagyobb arányban gondolják magukat jó sofőrnek, mint amilyen arányban azok. Mi folyamatosan azért dolgozunk, hogy az utakon ne a szerencsére kelljen hagyatkozniuk, s versenyzőként talán nekem jobban elhiszik, ha azt mondom, a közút nem versenypálya.”
 
A három fordulóból álló vetélkedő két online feladat teljesítése után egy ügyességi feladattal zárult. Az első körben a fiatalok játékos formában, online teszt kitöltésével tehették próbára KRESZ- és vezetéstechnikai elméleti tudásukat a kampány weboldalán. 
 
 
A döntőben vezetéstechnikai és elméleti feladatok is vártak a versenyzőkre: a rántópaddal és a műgyantával meggyűlt a bajuk, azután szlalomoztak és ügyességi pályát teljesítettek, majd pedig kitöltöttek egy tesztet, és a „részeg szemüveggel” megtapasztalták, milyen hatással van az ember mozgáskoordinációjára az alkoholos befolyásoltság. 
 
 
Az első tíz helyezett értékes ajándékokkal térhetett haza, ezek között szerepelt vezetéstechnikai tréning és Formula–1-es belépő. A fődíj pedig egy Volkswagen up! személygépkocsi volt, amely mellé a Groupama felajánlásaként egyéves kötelező és Casco-biztosítás is járt. A toronymagas győztes pedig – Stefán Gyulát és Honti Mátyást megelőzve – a kiskőrösi Szénási Bendegúz lett. A fiatalember gazdasági informatikusnak tanul, édesapja már egészen fiatalon tanítgatta vezetni, egy éve pedig megszerezte a jogosítványt is. 
 
 
„Reméltem, hogy bekerülök a legjobb tízbe, mert a pályákon nem volt túl sok hibám és egyetlen bójához sem értem hozzá a szlalom során. A KRESZ-tesztet viszonylag könnyen kitöltöttem, utána az egyik jó barátommal forgattuk le a második fordulóban a video-filmet, de a legnehezebb mégis a mostani, vezetéstechnikai feladat volt. Nagyon élveztem ezt a napot, de teljesen ki is merültem a nagy koncentrálásban” – nyilatkozta a boldog győztes, akinek kellett néhány perc, hogy felfogja, valóban övé lett a mögötte álló fehér, praktikus, elegáns, dinamikus Volkswagen up!
 
 

 

KRESZ-Faktor – Up the game!

A friss jogosítvánnyal rendelkező 17-25 év közötti sofőröknél gyakran előforduló probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, az alkoholos befolyásoltság, a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya. A biztonságos közlekedést népszerűsítő KRESZ-Faktor vetélkedő e fokozottan veszélyeztetett korosztályt szólítja meg közvetlen hangvétellel, a közösségi média felületein is. 
 
A figyelemfelhívó országos vetélkedő-sorozat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére indul útjára, fővédnöke Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, aki az esemény bemutatkozó sajtótájékoztatóján a következőket mondta: 
„A közlekedésbiztonsági intézkedési terv részeként a különböző korosztályok figyelmét különbözőképpen hívjuk fel a biztonságos közúti közlekedés fontosságára – s ez már óvodás kortól elkezdődik. A KRESZ-Faktor új színfolt ezen a palettán, a Hungaroring közreműködésével a 17 és 25 év közötti korosztályt célozzuk meg, mert meggyőződésünk, hogy a friss jogosítványosok körében kell leghamarabb elültetni a felelős gépjárművezetés csíráit.”  
 
 
A kampányt a Közlekedéstudományi Intézettel és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal szoros együttműködésben a Hungaroring Sport Zrt. valósítja meg. Óberling József rendőr ezredes, rendőrségi főtanácsadó elmondta, a friss jogosítványosok a legveszélyeztetettebb réteg, de a tapasztalatok szerint ők sem az első kilométereken szenvedik el első baleseteiket:
„Az első néhány kilométeren, az első néhány hétben még óvatosak a fiatalok, de amikor szereznek egy kis tapasztalatot és önbizalmat, gyakran átesnek a ló túloldalára, és azt gondolják, mindenre képesek. A veszély kétféleképpen találja meg az embert, ha valaki keresi, vagy ha mások miatt kerül veszélybe. Többféle lehetőség van rá, hogy felhívjuk a figyelmet a megelőzésre: az állami szerepvállalás az egyik, a KRESZ-teszt a másik, azután kell a megfelelő szakmai háttér és kellenek a vezetéstechnikai pályákon tartott kurzusok, no és kell egy népszerű, hiteles, ismert versenyző, aki a jó ügy mellé áll. A KRESZ-Faktor esetében minden együtt van.”
 
 
A KRESZ-Faktor ügye mellé állt a túraautó-világbajnokság magyar pilótája, Michelisz Norbert is:
„Öt éve dolgozunk a Tanpályán azért, hogy javítsuk a közlekedésbiztonságot. Kurzusainkon találkozunk jó néhány típushibával, amelyeket egyre több fiatal követ el, és mindig örülök neki, ha az első meglepetés a rántópadon vagy a műgyantán éri őket, vagyis biztonságos körülmények között, nem pedig a közúton. Tapasztalat, hogy a fiatalok nagyobb arányban gondolják magukat jó sofőrnek, mint amilyen arányban azok. Mi folyamatosan azért dolgozunk, hogy az utakon ne a szerencsére kelljen hagyatkozniuk.”
 
 
A három fordulóból álló vetélkedő két online feladat teljesítése után egy ügyességi feladattal zárul. Az első körben a fiatalok játékos formában, online teszt kitöltésével tehetik próbára KRESZ- és vezetéstechnikai elméleti tudásukat a kampány weboldalán (www.kreszfaktor.hu). 
A második forduló leginkább a kreativitásra helyezi a hangsúlyt. A versenyzőknek a lakóhelyükön megtalálható, jól működő közlekedési helyszínt vagy példamutató közlekedési magatartást kell bemutatniuk egy #kreszfaktor megjelöléssel a Facebookra feltöltött videóban. 
„A társadalmi szerepvállalásra azóta nagy hangsúlyt fektetünk, hogy elkezdtük a munkát a Hungaroringen – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – A fiatalokkal kapcsolatban sosem csupán az volt fontos számunkra, hogy ők jelentik a technikai sportok új szurkolói bázisát, hanem azt is mindig szem előtt tartottuk, hogy biztonságban legyenek az utakon. Ezért mindent megteszünk a Miniring táborainktól kezdve a Tanpályán tartott kurzusokon át az autós és motoros nyílt napokig, amelyeken mindenki biztonságos körülmények között teheti próbára tudását a pályánkon. Örülök, hogy bár még csak most indul, a KRESZ-Faktor máris sikeres: az általunk szervezett egyetemi road show-n tíz egyetemen több, mint ötszázan regisztráltak a vetélkedőre, és több mint kétszázan már a tesztet is kitöltötték.”
 
 
A szakmai zsűri által kiválasztott pályaművek készítői jutnak tovább a döntőbe. A fiataloknak vezetéstechnikai ügyességi és elméleti feladatokat kell megoldaniuk a Tanpályán. A legjobban teljesítő résztvevő nyereménye egy Volkswagen up! személyautó, a Groupama felajánlásaként az autóhoz kapcsolódó éves kötelező és Casco-biztosítás, valamint egy Prémium vezetéstechnikai tréning.
„A KRESZ-Faktor újszerű, innovatív módon közelíti meg a biztonságos közlekedés témakörét, ezért is illik hozzá főnyereményként a Volkswagen up!, amely praktikus, elegáns, dinamikus, tehát éppen megfelelő a fiatal, friss jogosítványosok számára” – nyilatkozta Rozgonyi Ádám, a Volkswagen értékesítési vezetője, aki még hozzátette, cége mindig is szívesen állt a jó ügyek mellé, s a KRESZ-Faktor éppen ilyen.